Forskning

31 Jan

Idag skulle jag för forskningens skull lämna två små rör blod, vi blev 3 stycken från klassen och en läkarstudent. Eftersom personen i fråga inte kunde ta provet fick vi ta på varandra. Jag attackerade Richards arm med nålen i högsta hugg och fick två provrör med blod. Sedan attackerade Rickard Patriks arm och fick där också två provrör. Patrik attackerade läkarstudentens arm och inga problem där men när det blev min tur kunde ingen finna mina vener som verkar ha gått och gömt sig. Precis som personen på avdelningen som kunde ta venprover också hade gjort och jag fick gå därifrån tillsammans med mitt blod och en biobiljett som tack för besväret 😛 Kan dessutom nu lägga till ytterligare en person i ”samlingen”, har numera stuckit 7 personer, men snart så kan jag inte längre hålla räkningen på dem.

Ett svar to “Forskning”

  1. Meekatt 31 januari, 2012 den 07:42 #

    Wohoo, duktiga du! 🙂
    Jag har också vener som gömmer sig. Ska be om en biobiljett nästa gång jag är svårstucken, haha. 😉

Kommentera

