Lite nytt och lite spännande

28 Mar

Kurslitteratur är dyrt och plånboken eller snarare bankkontot ekar tomt när den är beställd. Men det bara kliar i fingrar efter att få klämma, känna, peta och titta i dem. En del kurslitteratur har jag hittat här hemma i Jannes hylla både som jag har användning för nu och senare.

En bok som jag har haft att göra med tidigare är Principles Of Anatomy & Physiology, den är röd stor och tung med över 1000 sidor om anatomi och fysiologi. Den har tidigare känts så skrämmande, då Janne plockat fram den när jag frågat om något. Nu däremot är den spännande, i skrivande stund ligger den bredvid mig och jag är redo för att bläddra och titta i den

Lustigt däremot är det att för ett år sedan var jag vettskrämd för att läsa Engelska B, nu ser jag fram emot att hitta spännande saker att läsa om i en stor och tung bok på engelska.

Böcker som snart landar i min brevlåda, eller snarare hos posten är:

Människans fysiologi – 600 sidor fysiologi
Grundläggande omvårdnad – 1244 sidor delade på 4 böcker
Omvårdnadsteorier – 302 sidor fyllda med teorier om omvårdnad

Visst låter det spännande?

Ett svar to “Lite nytt och lite spännande”

  1. Janne 28 mars, 2011 den 09:41 #

    Låter jättespännande tycker jag, och Tortora är ju bibeln för oss som ”egentligen” inte läst medcin :p

Kommentera

