På riktigt

1 Feb

Nu känner jag verkligen att det är på riktigt, allting börjar lägga sig och man står inte längre som det absolut största frågetecknet ever! Jag kom in i Linköping på Sjuksköterskeutbildningen och det är verkligen stort för mig, stort! Jag som för bra några år sedan aldrig trodde jag ens skulle plugga vidare. Jag tog en liten omväg via utbildningen slöjd, hantverk och formgivning men det är något jag verkligen inte ångrar, jag bär med mig så otroligt mycket därifrån.

Nu är jag där på HU (HälsoUniversitetet), men en helt fantastisk klass med sprudlande glada människor som är lika spända över vad som ligger oss för fötterna. Idag hade vi vårt första basgruppmöte i första kursen och det är nu det verkligen startar, spännande, jag har så otroligt mycket förväntningar på det nya arbetssättet PBL (problembaserat lärande) som vi kommer arbeta med.

All denna nervositet, oro, glädje och spänning kommer leda till en ny sjuksköterska!

Uppropet, vi hälsades välkomna av LiTHe-blås

 

Ett svar to “På riktigt”

  1. Ulrika 2 februari, 2011 den 03:13 #

    Är så glad för din skull ska du veta att du kom in på det som du kämpat så mycket för!! 🙂

Kommentera

