Min finaste tös!

29 Dec

Min finaste tös är min katt Zippi som bor hemma hos mina föräldrar, hon flyttade in hos oss 1998 efter att vår första katt gått bort. Vi fann henne via en annons som vi hittade i Björnlunda ”katt bortskänkes” och vi åkte och hälsade på hos ägaren. Ägaren var en 91-årig dam som oroade sig för att Zippi som då var ett halvår inte skulle klara sig som hennes äldre katter ifall hon plötsligt skulle gå bort.

Pappa kunde inte säga nej även om han egentligen ville ha en hane som kunde hålla grannkatterna borta från tomten. För en lyckokrona blev hon vår! Hon födde 1999 en kull med kattungar och då kom pappas katt Nisse till världen. Hon är en riktigt fin och bestämd dam som är drottningen i  huset, som då och då invaderas av mina syskons ligister till katter.  Då visar hon sitt missnöje.

Kommentera

