Vinterkladdkaka

22 Dec

Fick ett tips från min syster som fortsatte lite på mitt tema med smak av pepparkaka. Jag har inte hunnit baka det själv men jag litar på min systers goda omdöme hon är ändå utbildad till konditor 😉

Vinterkladdkaka

♥ Ingredienser

2 ägg
3 dl socker
1½ dl mjöl
½ tsk salt
1 tsk bakpulver
3 msk kakao
100 gram smält smör
1 msk vaniljsocker
2-3 tsk pepparkakskrydda

♥ Utförande

175 grader, 35 minuter

Smält smör och vispa ägg och socker pösigt. Rör sedan ner övriga ingredienser och grädda i en form med löstagbar kant på ca 22 cm.

2 svar to “Vinterkladdkaka”

  1. Jenny 22 december, 2010 den 11:42 #

    MMMM jag har nog snart ätit en hel kaka själv 😛 de övriga som fått smaka verkar oxå nöjda:-D

    • emligheter 22 december, 2010 den 11:45 #

      Vad mumsigt! Jag ska se till och prova den inom en snar framtid 🙂

Kommentera

