Tradition ”Julknytis”

19 Dec

Första året var vi bara jag och fyra grabbar i vårat kompisgäng, vi har bättrat oss och fått tillskottet Dorothea till gänget! Men det finns en tös som varit med på distans, men i januari flyttar hon hit och vi blir ytterligare en tjej till i gänget 🙂 Hur som helst är vår lilla tradition en julknytis, som en sista grej innan alla reser hem för jul och nyår. Vi fixar skinkan, Johan köttbullarna, Kristian Janssons frestelse och Jonas julmusten! På julbordet hade vi även, prinskorv, sill och potatis och Dorothea hade bakad lussekatter och chokladgodis med cornflakes (mums!!). Jag hade även kokat knäck och gjort chokladtryffel med smak av pepparkaka (recept kommer).

Vi monterade och dekorerade peppakakshus Dorothea, Jonas och jag mot Johan, Janne och kristian, kan någon gissa vilket deras är och vad sjuttsingen det ska föreställa? Kvällen blev dok lyckad och jag fick till och med hjälp med bloggen av Johan och Kristian, tack grabbar 🙂 Jannes Rudolfhorn (sydda av mig) cirkulerade runt igår men av någon anledning var det bara Dorothea som fastnade på bild med dem på 😛

3 svar to “Tradition ”Julknytis””

  1. Ulrika 19 december, 2010 den 12:19 #

    Jag har ingen aning vad det ska föreställa.. 😛 Det ser iaf ut som om ni hade en toppenkväll!!! Snart flyttar jag ❤

    • emligheter 19 december, 2010 den 12:23 #

      Fundera ett tag på den du 😉 Jag längtar tok mycket så att du kan sluta med ditt en i gänget på distans 😛

  2. Ulrika 19 december, 2010 den 12:20 #

    Jag har ingen aning vad grabbarnas hus ska föreställa 😛 Det verkar iaf som om ni hade en toppenkväll! Snart flyttar jag så då får ni dras med mig med ❤

Kommentera

